Jak promocję marki może wzmocnić agencja mediowa?

Prowadzenie własnego biznesu to duże wyzwanie. Musimy działać na wielu płaszczyznach, tak aby firma przynosiła znaczne zyski. Bardzo ważna jest także odpowiednia reklama przedsiębiorstwa. Działania w sieci, jak i poza nią, mogą przynieść ogromne korzyści.

Jak zaadresować paczkę?

Paczka – to pojęcie, z którym zaznajomiony jest już praktycznie każdy z nas. Wysyłamy często paczki, odbieramy je – to rzecz całkowicie dla nas naturalna. W końcu żyjemy w XXI wieku – tu rozwój technologiczny, handlowy, obecność Internetu pozwalają nam dokonywać zakupów w różnych miejscach i krajach, nie wychodząc z domu, sprzedawać wiele rzeczy, itd.

Adresowanie paczki problemem?

Skoro jest to dla nas tak powszechna czynność, to powinniśmy wiedzieć absolutnie wszystko na jej temat. Jednak tak nie do końca jest. Przede wszystkim bowiem, jak to jest często z rzeczami codziennymi, gubimy się dość w szczegółach. W związku z tym okazuje się, że nadanie paczki wcale nie jest takie proste, jak powszechnie się sądzi. Wiele osób bowiem całkowicie źle adresuje paczkę! Warto zatem przeczytać ten artykuł – dowiemy się z niego, jak prawidłowo adresować paczki!

Krok pierwszy – dane nadawcy

Wydawać by się mogło to proste, a jednak bardzo wiele osób po wpisaniu danych odbiorcy usiłuje nadać przesyłkę zapominając o podaniu swoich danych jako nadawcy. Jak to uczynić? Trzeba w lewym górnym rogu napisać swoje imię i nazwisko, tudzież nazwę firmy i adres. Warto podkreślić, że najlepiej jest to uczynić wodoodpornym markerem kontrastującym z kolorem koperty bądź opakowania. Oczywiście dane muszą być napisane czytelnie!!

Co jednak zrobić w przypadku, gdy posiadamy już jakiś wydruk systemowy np. list przewozowy? Wówczas naklejamy do dokładnie w lewy górny róg. Pamiętajmy o tym, by przykleić go tak, aby nie odpadł w trakcie transportu. Jeśli jest to zwykła kartka papieru, wskazane jest włożenie ją w folię, która będzie zapobiegać zamoknięciu dokumentu. Pamiętajmy jeszcze o tym, że na liście przewozowym nie można dopisywać własnoręcznie żadnych informacji.

Warto jeszcze dokładnie opisać, jakie dane nadawcy musimy podać. A zatem będą imię i nazwisko nadawcy albo nazwa firmę oraz bardzo dokładny adres, czyli nazwa ulicy, numer domu, bloku, posesji, lokalu czy mieszkania, kod pocztowy, miejscowość. Należy także podać swój
numer telefonu, adres e-mail a jeśli są to przesyłki międzynarodowe to kraj! Warto bowiem zdawać sobie sprawę, że pod ten adres przybędzie kurier, aby odebrać przesyłkę!

Krok drugi – dane adresata

Pamiętajmy także o podaniu pełnych i dokładnych danych adresata. Jakie to będą zatem informacje? Otóż na pewno musimy podać imię i nazwisko adresata a opcjonalnie nazwę firmy a potem jego dokładny adres, czyli ulicę, numer domu, bloku, posesji, lokalu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość. Wskazane jest także podanie obok numeru telefonu, adresu e-mail. Jeśli jest to przesyłka zagraniczna to dodatkowo wymagane jest podanie kraju, co jest zresztą dość oczywiste.

Pamiętajmy o tym, żeby dane te umieścić w prawym dolnym rogu. Podobnie jak wcześniej warto w tym celu użyć wodoodpornego markera oraz takiego, którego kolor będzie bardzo kontrastował opakowaniem albo kopertą. Co więcej? Oczywiście wszystkie dane muszą być napisane dokładnie i czytelnie. sprawdźmy także ich poprawność. Warto bowiem zdawać sobie sprawę z tego pozornie drobnego faktu, że jakość podanych danych wpływa na terminowość i szybkość dostarczenia przesyłki.

Krok trzeci – sprawdzenie poprawności danych oraz informacje dodatkowe

Na końcu warto jeszcze raz sprawdzić, czy wszystkie wprowadzone przez nas dane na pewno są poprawne. Jeśli coś podamy nie tak, jak trzeba to paczka wróci do nas albo gorzej – po prostu się gdzieś zagubi. Warto to mieć na uwadze – niepotrzebne przecież nam są dodatkowe problemy.

Warto także zastanowić się, czy nie musimy podać jakichkolwiek informacji dodatkowych. Czasem bowiem wymagane jest podanie np. tego, że paczka ma być oddana w recepcji, jeśli kurier dostarcza ją do jakiejś instytucji. Spróbujmy się wcielić na chwilę w rolę kuriera i pod tym kątem sprawdźmy, czy na pewno wszelkie dane podane są w konkretny i jasny sposób i czy jako kurierzy wiedzielibyśmy od kogo odebrać przesyłkę, kiedy to zrobić, jak i kiedy ją dostarczyć oraz kto jest uprawniony do odbioru.

Savoir vivre w pracy – kolejność ma znaczenie

Jak zachowywać się w środowisku biznesowym, by nie popełnić gafy? Odpowiedzią może być przestrzeganie odpowiedniej kolejności w trakcie czynności takich jak powitania, przedstawianie, przechodzenie na ‘ty’ czy wymiana kontaktów.

Dzieci i pieniądze

Posługiwanie się środkami finansowymi to praktyczna i cenna umiejętność, która wpływa na komfort życia. Dlatego dobre nawyki finansowe i zdrowe podejście do pieniędzy powinno być budowane już od najmłodszych lat.

Folia magnetyczna – co warto o niej wiedzieć?

0

Folia magnetyczna jest materiałem, który może być stosowany praktycznie wszędzie – od breloczków i kalendarzyków, po oklejenie witryny sklepowej i samochodu. Jej największą zaletą jest fakt, że grafika naniesiona za jej pomocą jest w pełni usuwalna i w przypadku pojazdów nie powoduje żadnych zniszczeń karoserii. Zaleca się ją zwłaszcza w systemach częstej zmiany informacji. Co jeszcze warto o niej wiedzieć?

Dlaczego dzieci powinny uczyć się języków obcych?

0

Wielu rodziców zastanawia się czy posyłanie małego dziecka na zajęcia językowe to dobry pomysł. Ta kwestia nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wiele zależy od predyspozycji dziecka. Najmłodsi nie mają jednakowego tempa rozwoju, a także nie każdemu spodobają się zajęcia językowe. Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować – wiele dzieci wręcz je uwielbia!

Kiedy zacząć?

W Polsce najczęściej zajęcia językowe są realizowane od podstawówki i to właśnie wtedy większość kilkulatków ma swoją pierwszą styczność z językiem obcym. Jest jednak pewna grupa rodziców, którzy organizują swoim dzieciom naukę języka obcego już w przedszkolu. Naszym zdaniem to bardzo dobre podejście, które niesie ze sobą właściwie same dobre efekty.

Jaki język?

Warto również zadać sobie pytanie: na jaki język postawić. Pierwszym, oczywistym wyborem wydaje się być język angielski – jest on w końcu najważniejszym językiem na świecie. Drugim z nich, zwłaszcza jeśli mieszkamy blisko zachodniej granicy Polski, jest język niemiecki. Opanowanie go w wysokim stopniu pozwala na podjęcie pracy u naszych zachodnich sąsiadów, lub nawet studiowanie na którymś z tamtejszych uniwersytetów.

Jak wygląda nauka i czym owocuje w przyszłości?

1. Nauka poprzez zabawę, zabawa poprzez naukę

Właśnie w taki sposób są prowadzone zajęcia dla najmłodszych. Głównymi pomocami naukowymi są gry i zabawy. Wspólne śpiewanie piosenek w obcym języku, a także nauka wierszyków to jedne z najlepszych metod do zapoznania maluchów z językiem obcym. Kontynuacją zorganizowanych zajęć w przedszkolu lub szkole mogą być bajki i piosenki, które dziecko ogląda i słucha w domu.

2. Akcent

Nastolatkowie, którzy rozpoczęli naukę języków już we wczesnych latach swojego życia mają znacznie większą swobodę mówienia. Nawet jeśli nie są najlepszymi uczniami w klasie to mają taką przewagę, że ich wypowiedzi są dość naturalne i brzmią tak jak powinny. Obcując z językiem obcym od najmłodszych lat mieli okazję osłuchać i oswoić się z jego brzmieniem oraz sposobem wymowy.

3. Lepsze wyniki w nauce

Badania wskazują jasno na zależność między nauką języka obcego, a wynikami w nauce. Nawet krótki czas w tygodniu poświęcony na edukację językową sprawia, że odnosimy większe sukcesy w szkole. Bezpośrednio oddziałuje to na wyniki ważnych egzaminów, które decydują o dalszej edukacji.

Co dotyczy rodziców?

Oczywiście to w głównej mierze od rodziców zależy czy ich dziecko podejmie naukę języka obcego wcześniej niż przewiduje to system szkolnictwa. Warto rozważyć taką ewentualność, ponieważ to świetna inwestycja w przyszłość.

Poza zapewnieniem dziecku zajęć należy je wspierać w wykonywaniu działań. Jeśli znamy język obcy to mamy ułatwione zadanie, ponieważ również możemy pomóc mu w nauce. Jednakże nie znając tego języka także musimy wspierać naszą pociechę i motywować ją do działania. Cieszmy się razem z nią każdym, nawet najmniejszym sukcesem i odpowiednio wynagradzajmy wysiłek włożony w naukę.

Może część z czytających to rodziców zastanawia się czy nie jest za późno, aby ich dziecku zorganizować dodatkowe lekcje językowe. Nie jest! Na to nigdy nie jest za późno! Jeśli wasze dziecko ma około 10-15 lat to na pewno pomoże mu to w nauce, a także poprawi wyniki egzaminów. Z kolei wykupienie jakiegoś kursu językowego dla starszego nastolatka to inwestycja w jego przyszłość i karierę zawodową.

Niepewny rynek pracy – jak się do niego przystosować?

0

Rynek pracy ciągle się zmienia. Wizja zatrudnienia przez całe życie w jednym miejscu jeszcze kilkanaście lat temu mogła być marzeniem. Dzisiaj zmiany stanowiska i firmy są raczej nieuniknione. Pracownicy chcą się rozwijać i często odnajdują pasję z dala od swoich firmowych obowiązków. Zmieniają się także zewnętrzne okoliczności – zdarzają się upadki firm lub całych branż. Jak więc odnaleźć się na dynamicznie rozwijającym się rynku?

Agroturystyka coraz bardziej modna

Każdego roku w gospodarstwach agroturystycznych w południowym Tyrolu wakacje spędza blisko 300 tysięcy turystów. Czy polska wieś osiągnie już niebawem podobny wynik? Tego nie wiadomo, ale pewne jest, że wakacje na łonie natury są i u nas coraz bardziej popularne.

Jak zapanować na magazynem?

0

Uporządkowany i dobrze funkcjonujący magazyn to klucz do sukcesu prowadzenia całej firmy. Dobrze wydzielone alejki, poukładane na regałach towary oraz odpowiednie oznaczenia powodują, że w bardzo łatwy i szybki sposób można odnaleźć ten towar, o który chodzi zamawiającemu czy właścicielowi. Jednak czy dobrze zorganizowany magazyn nie jest utopią?

Kantory internetowe przejmują rynek wymiany walut

Popularność kantorów internetowych konsekwentnie rośnie. Kilka lat temu (a pamiętajmy, że ten trend stale wzrasta), suma obrotów e-kantorów wyniosła 1/5 sumy obrotów kantorów stacjonarnych. I choć na pierwszy rzut oka jest to dość mało, to jednak po przeanalizowaniu szybkości wzrostu i rozmiaru rynku kantorów stacjonarnych, liczby te faktycznie mogą wcisnąć w fotel.

Zobacz też