Rosnąca popularność kokpitów menadżerskich

Dashboardy, czyli inaczej pulpity menadżerskie to inaczej interaktywne oraz przedstawione za pomocą prostych grafik raporty, które umożliwiają sprawne zarządzanie informacjami w obrębie danej firmy. Z czego wynika ich ciągle rosnąca popularność i w jaki sposób mogą Cię wesprzeć w prowadzeniu własnego biznesu? Dowiesz się z tego artykułu.

Jaką funkcję pełni pulpit menadżerski?

Choć współcześnie przedsiębiorstwa mają ułatwiony dostęp do różnorodnych zbiorów danych, to jednocześnie muszą się chronić przed napływem zbyt dużej ilości informacji, którym sprzyja łatwy dostęp do Internetu jednakowo za pomocą smartfonów czy komputerów.

W usystematyzowaniu zdobytych informacji wesprą nas pulpity menadżerskie, które pozwalają na sprawne podejmowanie decyzji na podstawie konkretnych danych. Interakcyjne ekrany stanowią swoistego rodzaju skrót odnośnie do aktualnej sytuacji w firmie, czy też jej poszczególnych placówkach.

Zawierają one najistotniejsze wskaźniki, bez konieczności analizowania danych. Dzięki temu pracownicy są bardziej efektywni, ponieważ mogą się skupić na działaniu, zamiast na poszukiwaniach koniecznych do wykonania danego zadania, dodatkowych informacji, ponieważ za pomocą pulpitu są one dostępne na jedno kliknięcie myszki.

Niewątpliwą zaletą systemów dashboardowych jest fakt, że są dopasowane indywidualnie do potrzeb każdego klienta, a także pozwalają na projektowanie kokpitu na bieżąco w zależności od aktualnych potrzeb menadżera.

Obecnie za pomocą prostych narzędzi analitycznych, czy też bardziej zaawansowanych systemów pulpity menadżerskie umożliwiają w krótkim czasie interpretację oraz wizualizację danych w czasie rzeczywistym. Jest to narzędzie, które wpływa korzystnie na kreatywność pracowników, zachęcając ich do samodzielnego poszukiwania optymalnych rozwiązań w danej sytuacji.

Pulpit menadżerski jest to narzędzie przydatne jednakowo w przypadku, gdy występuje potrzeba wcześniejszego zaplanowania zadań, jak i w przypadku sytuacji kryzysowych, podczas których czas ma duże znaczenie.

Firmy chcące realizować założone sobie cele biznesowe, powinny udostępnić swoim pracownikom dostęp do wiarygodnych źródeł informacji, nie tylko za pomocą urządzeń mobilnych, czy Internetu, ale również za pomocą kokpitów menadżerskich. Obecnie za pomocą pulpitu menadżerskiego przy kilku kliknięciach myszką mamy dostęp do danych, które w postaci PDF zajęłyby minimum 5000 stron wzwyż.

Choć pulpity menadżerskie sprawdzą się doskonale we wszystkich branżach, w których mamy do czynienia z nagromadzeniem różnych danych, to pulpity dla menadżerów sprawdzą się szczególnie dobrze w branży HR ułatwiając zidentyfikowanie potrzeb rekrutacyjnych firmy, czy w branży finansowej, gdzie stanowią one bazę wiedzy o klientach, współczesnym rynku finansowym, czy też działaniach konkurencyjnych instytucji finansowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here