Obecnie każdy przedsiębiorca musi liczyć się z ogromną konkurencją na rynku, niezależnie od branży. Aby nasza firma generowała zyski, musi zaciekawić klientów i sprawić, że zainteresują się oni nami, a nie konkurencją. Niestety dobry produkt czy usługa to za mało. Potencjalny klient musi najpierw dowiedzieć się o naszym istnieniu. I tu właśnie z pomocą przychodzi marketing internetowy. Sprawdź, czym właściwie jest, jakie przynosi korzyści i jakie są jego rodzaje.
Co to jest marketing internetowy?
Marketing internetowy to szereg czynności i procesów, których zadaniem jest wspieranie sprzedaży produktów i usług oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Do działań w ramach marketingu internetowego zaliczyć można przeróżne czynności. Obecnie najskuteczniejszym narzędziem jest prowadzenie strony internetowej. Aktualnie jest to najtańszy sposób na reklamowanie swoich usług na tak szeroką skalę oraz dostarczanie tak dużej ilości treści w jednym miejscu.
Nie oznacza to jednak, że strona internetowa to jedyny sposób docierania do odbiorców i promowania swoich usług. Marketing internetowy to także prowadzenie bloga, czy profilu w social mediach, nagrywanie podcastów, tworzenie szkoleń, webinarów, czy e-booków, oraz wysyłanie newsletterów.
Ze względu na stale rosnącą liczbę użytkowników internetu, ten rodzaj marketingu jest obecnie najpotężniejszym narzędziem, które pomaga dotrzeć do dużej grupy odbiorców i tym samym pozyskiwać klientów.
Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie https://lembicz.pl/skuteczna-reklama-produktu-w-3-krokach/ – sprawdź, na czym polega skuteczna reklama
Największe korzyści marketingu internetowego
Korzyści płynące z marketingu internetowego można podzielić na kilka kategorii, ale wszystkie prowadzą do jednego, czyli zyskania klientów i doprowadzenia do sfinalizowania transakcji.
Pierwszą kategorią są korzyści związane ze zwróceniem uwagi odbiorcy, czyli zainteresowanie go swoimi usługami czy produktem. Bardzo prawdopodobne, że taka osoba stanie się potem klientem i dokona zakupu. A jeśli nie, to będzie wiedziała gdzie szukać produktu, czy usługi, gdy będzie w potrzebie.
Kolejną grupą są korzyści związane z budowaniem pozytywnego i profesjonalnego wizerunku marki. Marketing internetowy w postaci dystrybucji wartościowej treści pozwoli nam zyskać sympatie odbiorców oraz udowodnić im swoje umiejętności i znajomość branży.
Ostatnia grupa to korzyści związane bezpośrednio ze sfinalizowaniem transakcji. Dotyczy to wszystkich narzędzi i rozwiązań, które doprowadziły do zakupu produktu czy usługi przez klienta.
Rodzaje marketingu internetowego
Marketing internetowy, a właściwe działania w jego ramach można podzielić na kilka rodzajów. Najbardziej znane i najczęściej stosowane to:
- SEO – optymalizacja i pozycjonowanie strony.
- Social media marketing – prowadzenie profili na popularnych portalach społecznościowych.
- Content marketing – tworzenie różnego rodzaju treści do internetu.
- SEM – kampanie reklamowe Google Ads.
- E-mail marketing – wysyłanie ofert pocztą elektroniczną.
- Sieci afiliacyjne – programy partnerskie pomiędzy przedsiębiorstwami.