zabawy ruchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym

Małe dzieci, które idą do przedszkola, są żywiołowe i potrzebują dużo ruchu. Ważne jest wtedy zapewnienie im zajęć, które będą pozwalały zapewnić odpowiednią aktywność oraz rozwój. Dlatego podpowiadamy, w jaki sposób należy wykorzystać aktywność ruchową podczas pobytu w przedszkolu.

Dzieci w wieku 3-5 lat uwielbiają się ruszać, poznawać świat i doświadczać nowych dziedzin życia. Dlatego szczególną wagę należy przyłożyć do zrównoważonego rozwoju w przedszkolu. W tym szczególnym okresie wzrasta precyzja ruchów dotycząca zarówno motoryki dużej (chodzenie, bieganie, skakanie, wspinanie się), jak i motoryki małej (manipulacja różnymi przedmiotami, rysowanie, pisanie).

Czy zabawy ruchowe pozwalają wyrabiać dobre nawyki?

Zabawy ruchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym są bardzo ważną kwestią dla ciekawskich maluchów, ponieważ już od najmłodszych lat pozwalają uczyć zdrowych nawyków związanych z aktywnością fizyczną. Zaniedbanie rozwoju w tej dziedzinie może prowadzić do wielu zaburzeń. Bardzo groźne są nadwaga i otyłość, które wpływają na wiele kwestii zdrowotnych. Skutkiem wyeliminowania aktywności fizycznej jest również zwiększenie podatności na choroby, błędy i wady postawy ciała oraz ograniczenie kontaktów z rówieśnikami. Dlatego aktywność ruchowa u najmłodszych jest bardzo istotną kwestią, na którą zwraca się uwagę w edukacji przedszkolnej. Nieodłącznym elementem takich działań również jest wpajanie prawidłowych nawyków żywieniowych, które stanowią podstawę do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz walki z nadwagą.

Jak zadbać o dobry rozwój w przedszkolu?

Pedagodzy powinni przykładać dużą wagę do programu nauczania. Dlatego scenariusz zajęć w przedszkolu jest świetnym narzędziem, które pomoże trzymać się wyznaczonych celów i założeń. Powinny w nim się znaleźć pomysły na naukę i zabawę, które pozwolą rozwijać wiedzę i umiejętności maluchów. Jak wiadomo dzieci są ciekawe świata, więc warto im go pokazać o różnych porach roku. W okresie wiosennym podczas cieplejszych dni świetnym rozwiązaniem mogą okazać się spacery i aktywność na świeżym powietrzu. Można wówczas razem z grupą dzieci szukać oznak wiosny lub uczyć się barw, bawiąc się kolorową piłką. Ważne jest, aby scenariusz zajęć tworzyć na podstawie charakterystyki grupy i próbować szukać nowych i kreatywnych metod edukacyjnych. Dotyczy to zarówno zabaw w budynku, jak i na świeżym powietrzu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here