W XXI wieku żadna szanująca się marka nie może obejść się bez reklamy zewnętrznej. Przy dzisiejszej wymagającej konkurencji, przedsiębiorcy muszą nie tylko dostarczyć informację o swoim produkcie lub usłudze, ale także stymulować sprzedaż, a także kształtować wizerunek firmy. „Twarz” firmy to reklama zewnętrzna. Reklamy zewnętrzne to materiały tekstowe lub graficzne, które są umieszczane na zewnątrz w dobrze widocznych miejscach – np. na budynkach, ulicach, stacjach benzynowych i innych elementach konstrukcji ulicznych. Jakie są rodzaje reklamy outdoorowej? Dlaczego warto ją wykorzystywać? Jak wykorzystać ją w najlepszy sposób?
Rodzaje reklamy zewnętrznej i zastosowanie
Istnieją dwie główne grupy według metody umieszczania: stacjonarne i tymczasowe. Pierwszy rodzaj to reklama, która jest instalowana na stałe, a druga – na określony czas. Stacjonarna reklama zewnętrzna to m.in. szyldy, lightboxy), plakaty, reklama na samochodach, ciężarówkach i tirach i banery. Środkami tymczasowej reklamy zewnętrznej są m.in. Banery, które wiszą na ogrodzeniach i są wykonane z płótna banerowego, stojaki promocyjne i inne konstrukcje mobilne i bilbordy (mogą być również reklamą stałą), plakaty i ulotki. Reklama outdoorowa to liczne korzyści dla przedsiębiorców – reklama jest zaprojektowana w taki sposób, aby przyciągać uwagę potencjalnych klientów, charakteryzuje się szerokim pokryciem grupy docelowej odbiorców reklamy (reklamę widzą ludzie w każdym wieku o różnej zamożności itd.), cechują się dużą powierzchnią reklamową, jest „wyświetlana” przez cały dzień i noc. Reklamy zewnętrzne są bardzo trwałe i odporne na działanie warunków atmosferycznych. Największą zaletą jest prawdopodobnie ogromna liczba możliwości przy przygotowywaniu projektu reklamy – można zastosować praktycznie dowolne kolory, treść oraz ciekawą grafikę. Reklama zewnętrzna może być bardzo skutecznym sposobem na dotarcie i zdobycie nowych klientów. Jednak, aby reklama zewnętrzna dawała jak najlepszy efekt, przy jej tworzeniu i umieszczaniu należy wziąć pod uwagę niektóre parametry.
Wskazówki, które pomogą stworzyć efektowną reklamę
Reklama powinna być jasna, chwytliwa i jednocześnie lakoniczna – tak, aby w ciągu 1-2 sekund każda osoba mogła zrozumieć przekaz. Niepożądane jest „zaśmiecanie” reklamy dużą liczbą słów, najlepiej zastosować obraz z krótkim podpisem. Bardzo ważny jest również wybór lokalizacji – zawsze celem jest umieszczenie konstrukcji reklamowej tak, aby była widoczna dla maksymalnej liczby osób. Warto przy tym wziąć pod uwagę różne kąty widzenia dla pieszych i kierowców. Nowoczesna reklama musi być kreatywna. Aby wyróżnić się z „tłumu”, do promocji marki najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy nie tylko opracują niepowtarzalny projekt, ale także uwzględnią wszystkie najmniejsze niuanse, które mogą wpłynąć na odbiór reklamy w konkretnym miejscu, takie jak krajobraz i pora roku. Po wykonaniu projektu drukarnia w Warszawie przygotuje dla nas wydrukowane materiały najwyższej jakości.