Jak się wybić na Instagramie

Instagram od lat jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Z roku na rok przybywa użytkowników i coraz więcej marek prowadzi swoje instagramowe profile. W jaki sposób zostać zauważonym, zdobyć dużo obserwujących i jak się wybić na Instagramie?

Wybicie się na Instagramie a ustawienia profilu

Chcąc prowadzić konto na Instagramie, które niezależnie od poruszanej na nim tematyki ma trafiać do każdego, należy zmienić ustawienia prywatności konta na publiczne. Profil prywatny nawet przy najpopularniejszych hasztagach i lokalizacjach nie będzie pojawiać się użytkownikom, którzy nas nie obserwują. Mało osób chce wysyłać prośbę o zgodę na obserwacje, jeśli nie widzi jakiego rodzaju treści znajdują się na profilu.

Poza ustawieniem konta na publiczne, Instagram oferuje również opcję trybu konta firmowego. Sprawdzi się ono również dla osób prywatnych chcących docierać ze swoimi treściami do szerszego grona odbiorców. Nie trzeba posiadać firmy by takowe konto móc prowadzić. Umożliwa ono masę korzyści; dostęp do statystyk – dzięki czemu możesz sprawdzić o której godzinie najwięcej odbiorców siedzi przed telefonami, do osób w jakim wieku najczęściej się trafia, jakiej płci, z jakiego miasta i tak dalej. Posiadając takie informacje łatwiej dostosować publikowane treści i zainteresować obecnych oraz potencjalnych obserwujących.

Interakcja z obserwującymi

Media społecznościowe – jak sama nazwa wskazuje – bazują na kontakcie, skracają dystans między użytkownikami, służą do komunikacji. Jeśli chcesz by duża część odbiorców aktywnie angażowała się pod Twoimi postami, sam postaraj się być aktywny. Jednym z popularnych sposobów jest zadawanie pytań w postach, lecz ze względu na popularność tego zabiegu, stracił już swoją wiarygodność, obserwujący na Instagramie mają świadomość, że jeśli komentarzy jest naprawdę dużo, to twórca zapewne tego nie przeczyta. Dużo lepszą opcją jest tworzenie ankiet i zamkniętych pytań na Insta Story oraz udostępnianie odpowiedzi z krótkim, własnym komentarzem.

Jeśli już wiesz do jakiej grupy odbiorców chcesz trafić, spróbuj pokazać się obserwującym podobne konta. Można w tym celu wykupić opcję promowania posta, tak, aby pojawiał się w feedzie osób znajdujących się w wybranych przez nas grupach docelowych, lecz można zrobić to też za darmo, lecz z większym nakładem pracy.

Pisanie komentarzy „naganiających” na własny profil, to duże internetowe faux pas. Jeśli napiszesz komentarz, który będzie stanowił wartościowy głos w dyskusji, ciekawą refleksję, dowcipną uwagę to osoby czytające go z ciekawości wejdą na Twój profil. Nie masz na to czasu? Dobrą opcją jest zakup komentarzy.

Wybicie się na Instagramie a wygląd profilu

Niezwykle ważne jest to, jak profil wygląda. Instagram to medium bazujące na obrazie, więc nawet jeśli Twoim celem jest przebicie się z wartościowymi postami i przemyśleniami, to wygląd ma znaczenie. Zdjęcia nie muszą być idealne, lecz ważne, by ładnie się ze sobą komponowały. Już na samym początku warto zastanowić się jaką estetykę wybierzesz. Nie trzeba za każdym razem obrabiać fotografii w identyczny sposób, lecz warto mieć upatrzone główne motywy i tonacje kolorystyczne, które będą się powtarzać.

Osoba, która dopiero co trafiła na Twoje konto, chce szybko dowiedzieć się co może na nim znaleźć. Masz kilka chwil na to by przykuć uwagę odbiorcy, więc interesujące BIO, nazwa profilu i zdjęcie profilowe to podstawa. Biografia może zawierać maksymalnie 150 znaków, więc tak naprawdę w kilku słowach musisz zakomunikować coś o sobie, tak by było to treściwe i interesujące. Tutaj warto dać ponieść się własnej kreatywności i nie bazować na gotowych wzorach dostępnych w internecie.

Jeśli chce się wybić na Instagramie należy pamiętać o tym, że najważniejsza jest konsekwencja i regularność. Postów nie powinno dodawać się kilka razy dziennie, a następnie przez kilka dni się nie odzywać, lecz zaplanować posty tak, by w godzinach gdy odbiorców jest najwięcej, napisać i udostępniać post – najlepiej każdego dnia. Niezwykle ważne jest także prowadzenie Insta Story, gdyż to zapewnia odbiorcom poczucie kontaktu z twórcą i bardziej angażuje ich uwagę. Po jakimś czasie prowadzenie konta na Instagramie staje się intuicyjne i początkowo dość trudne wytyczne wchodzą w krew.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here