Zakup mediów – na czym polega i czy warto w niego inwestować?

Zakup mediów to działanie mające na celu pozyskanie odpowiedniego czasu oraz przestrzeni reklamowej w mediach. Na czym dokładnie polega kupowanie mediów? Kto zajmuje się tymi działaniami? Czy warto w nie inwestować?

Zdecydowanie się na zakup mediów może być bardzo dobrą decyzją w firmie, której zależy na jeszcze lepszej widoczności jej przekazu reklamowego, a także zwiększeniu wyników sprzedażowych.

Zakup mediów – co to jest?

Pod terminem zakup mediów nie kryje się wcale kupowanie określnych dzienników, tygodników czy stacji radiowych albo telewizyjnych czy serwisów internetowych, ale działania, które mają na celu pozyskanie czasu oraz przestrzeni do prezentacji kampanii reklamowej w tych mediach masowych.

Zatem zakup mediów to działania skoncentrowane na kupnie przestrzeni do prezentacji reklamy.

Kto zajmuje się zakupem mediów?

Działania w zakresie zakupu mediów prowadzą obecnie agencje nazywane domami mediowymi czy domami medialnymi, na przykład możliwy jest tak zakup mediów Codemedia – domu mediowym współpracującym obecnie z większością mediów na polskim rynku.

W przeszłości zakup mediów prowadzony był przez zwykłe agencje reklamowe, ale wraz z rozwojem marketingu w mediach masowych z agencji wyodrębniły się domy mediowe, które zaczęły prowadzić działania właśnie w tym zakresie.

Domy mediowe oferują swoim klientom usługi takie jak:

  • planowanie kampanii w mediach masowych
  • zakup mediów – zakup czasu i przestrzeni reklamowej w mediach
  • prowadzenie negocjacji z mediami w zakresie zakupu mediów
  • dostarczanie badań medialnych dla reklamodawców

Kiedy warto zdecydować się na zakup mediów?

Zakup mediów jest najlepszą inwestycją wtedy, gdy firma chce być widoczna również w popularnych mediach masowych – zarówno tych lokalnych, jak i ogólnopolskich. Dzięki temu może dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów i zachęcić ich do wybrania swojej oferty.

Dzięki fachowej pomocy, jaką niesie ze sobą między innymi zakup mediów Codemedia, klienci mogą otrzymać kompleksowe wsparcie, które dąży do uzyskania jak najlepszych wyników w ramach kampanii reklamowych w mediach masowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here